På Funmed jobbar vi alla hårt för att våra medlemmar ska vara nöjda med verksamheten. Efter varje besök skickar vi ut ett uppföljande formulär för att verkligen få ta del av varje enskild medlems upplevelse.
Efter varje besök får våra PLUS-medlemmar ett frågeformulär med en rad frågor inom olika områden – bemötande, tillgänglighet, information, delaktighet och behandling. Undersökningen genomförs av en extern aktör, svarsfrekvensen är god och det finns utrymme att uttrycka sina tankar fritt.
Vi följer den insamlade datan över tid och den presenteras i form av en månadsrapport för medarbetare och ledning. Vi använder feedbacken för att hela tiden bli bättre när vi utvecklar vår unika vårdmodell.
Vår totala kundnöjdhet – där alla områdena ovan är medräknade – ligger i september 2024 på 97 procent.
Vi är oerhört glada över att så stor del av våra patienter är nöjda med det bemötande de får, av vårdteamet – läkare, sjuksköterska och hälsocoach – per telefon och vid besök på våra kliniker. Hela 98 procent uppskattar vårt bemötande.
Att patienterna upplever tillgänglighet, per telefon, mejl och via appen, är oerhört viktigt. Vi vet att den traditionella hälso- och sjukvården brister här – det vill inte vi göra! 94 procent av våra medlemmar är nöjda.
Den skriftliga och muntliga information vi delar ut – om första besöket, nästa steg i behandlingen och hur vi förklarar hur behandlingen fungerar och vad som händer i kroppen.
Att känna delaktighet i sin egen hälsoresa och sin egen vård är oerhört viktigt för att nå framgång. Vi vill ta hänsyn till den kunskap du redan har, vi vill lyssna på dina önskemål och vi vill veta hur du mår och upplever situationen.
Vården och din behandling är själva kärnan i Funmeds verksamhet. Vi vill att du ska få önskat stöd för att kunna genomföra behandlingen, att läkare och hälsocoach ska vara insatta i just din situation, att du ska känna vårt engagemang och att du ska veta hur du går vidare efter avslutad behandling. Vi nöjer oss inte med mindre än 100 procent.
NPS, som betyder Net Promoter Score, är ett mått på kundlojalitet.
Net Promoter Score är ett index som alltid bygger på en och samma fråga: "Skulle du rekommendera oss till en kollega eller vän?"
Frågan besvaras på en skala från 0–10, där 0 innebär att det inte alls är sannolikt och 10 innebär att det är mycket sannolikt. Beroende på vad kunderna svarar delas de upp i tre kategorier:
0–6 = kritiker
7–8 = passiva
9–10 = ambassadörer
I genomsnitt ligger NPS för vårdgivare mellan 30 och 40. Poäng över 50 anses vara utmärkt och 70 eller mer betraktas som världsklass. (Källa: Solv Health, Drive Research, Lobbie)
Vi siktar självklart på ännu högre kundlojalitet!
Påbörja din resa mot ett friskare liv! Våra PLUS-medlemmar får fantastiska resultat: 70 procent av svåra och mycket svåra symtom försvinner inom 10 månader. Boka ett kostnadsfritt samtal där vi besvarar dina frågor och tar reda på om du kan utredas och behandlas hos oss.
Boka kostnadsfritt samtal